In unserer Wissensgesellschaft unpopuläre Kompetenzen wie Ahnung, Befremden und Verblüffung führen in Tiefen künstlerischer, wissenschaftlicher und philosophischer Fragen. Immersive Kunst verwandelt Ideen in sensorische Erfahrung, Konzepte in empfundenen Sinn und hinterfragt unsere Wahrnehmung von Wirklichkeit.
Herausgegeben von Thomas Oberender
232 Seiten
16,1 x 1,6 x 24,1 cm
deutsch/englisch
Kerber Verlag
ISBN 978-3735604026
EUR 30,00
(erhältlich über very Frankfurt)
States that are less popular in our knowledge-based society, like anticipation, premonition or bewilderment, can serve as a way into artistic, scientific and philosophical issues. Immersive artworks attempt to transform ideas into sensory experiences, concepts into “felt” sense and question our perception of reality by using current technical devices such as clothing with sensors, smartphone applications, VR glasses or analogue techniques such as scenography or narrative spaces.
Published by Thomas Oberender
232 pages
16,1 x 1,6 x 24,1 cm
deutsch/englisch
Kerber Verlag
ISBN 978-3735604026
EUR 30,00
(available at very Frankfurt)